HMA

Nye miniature-tryksensorer med forbedret mediekompatibilitet og måleområder op til 10 bar

First Sensor AG præsenterer de nye HMA-tryksensorer fra Sensortechnics med måleområder fra 100 mbar til 10 bar. Sensorerne er opbygget således, at alle de følsomme elektriske komponenter er placeret på den ene side af det piezoresistive sensorelement, hvilket betyder, at sensorerne ved en tryktilslutning opnår en forbedret mediekompatibilitet til måling af gasser og væsker.

Differens- og relativtryksensorer i HMA-serien leverer forstærkede analoge udgangssignaler. Sensorerne benytter sig af en intern digital signalbehandling og opnår en høj total nøjagtighed bedre end ±1,5 % FSS over et stort arbejdstemperaturområde på -20…+85 °C. HMA-tryksensorer fra Sensortechnics er forsynet med meget små SIL- og DIP-kapslinger med forskellige tryktilslutninger til forbindelsesslanger eller til montering på manifold. Sensorerne kan fås med en 3 V- eller 5 V-spændingsforsyning. Alle HMA-sensorer kan hurtigt og fleksibelt tilpasses til kundespecifikke krav. Efter ønske leveres de også med digitale I²C- og SPI-bus-udgangssignaler.

HMA-tryksensorernes vigtigste karakteristika:

• Trykområder fra 100 mbar til 10 bar måleområde-slutværdi
  • Forbedret mediekompatibilitet for gasser og væsker
  • Total nøjagtighed bedre end ±1,5 % FSS fra -20 til +85° C
  • Miniature-SIL- og DIP-kapslinger med forskellige tryktilslutninger

Typiske applikationer for de nye HMA-tryksensorer vil f.eks. være inden for måle- og reguleringsteknik, pneumatik, klimateknik og analytik samt mange andre industrielle områder, som kræver en forbedret mediekompatibilitet.

Sensortechnics press photo HMA-druksensoren