Masseflowsensorer

Masseflowsensorer fra Sensortechnics har en meget høj opløsning og nøjagtighed over hele måleområdet

Sensortechnics udvikler højfølsomme, termiske masseflowsensorer til luft og gasser med måleområder op til 500 l/min. Specielt til opfyldelse af de høje krav der stilles til kunstige lunger, tilbyder vi kundespecifikke løsninger med to måleelementer og en fremragende opløsning og nøjagtighed over hele måleområdet. En sensorchip er placeret midt i hovedstrømmen og registrerer meget små gennemstrømninger omkring nulpunktet. En anden chip er anbragt i en bypasskanal og måler de højere strømninger op til måleområdets slutværdi. Ved hjælp af en mikrocontroller skifter sensorerne trinløst mellem de to gennemstrømningsområder. Masseflowsensorerne opnår meget hurtige reaktionstider under 10 ms og leverer et lineært, analogt udgangssignal samtidig med et I²C- eller SPI-Bus-interface.

En vigtig egenskab ved styringen (trigningen) af kunstige lunger af høj kvalitet er den tidlige registrering af patientens indåndingsfase. Kun på den måde kan apparatet hurtigt understøtte en spontan indånding med et forudindstillet overtryk og dermed gøre patientens åndedrætsarbejde så lille som muligt. Samtidig er en stor målenøjagtighed over hele flowområdet påkrævet ved mange behandlinger. Begge krav kan på fremragende vis opfyldes med Sensortechnics´ flowsensorer med to måleelementer.

Sensortechnics tilbyder hurtig og fleksibel, specifik tilpasning af kundens flowsensorer til den pågældende applikation. Det gør det muligt for OEM-producenter at opnå en enkel integration i de færdige apparater, omkostningsbesparelser i forbindelse med apparatudviklingen og konkurrencefordele i kraft af korte udviklingscyklusser.

De vigtigste egenskaber ved flowsensorerne fra Sensortechnics:

• Gennemstrømningsområder op til 500 l/min. for luft eller gas
  • Meget høj opløsning med to omskiftbare måleelementer
  • Intern mikrocontrollerstyring og digital signalbehandling
  • Analogt udgangssignal og I²C- eller SPI-bus-interface
September 2011