WBI

Nyedigitale masseflowsensorer med høj nøjagtighed i begge flowretninger

First Sensor AG præsenterer de nye WBI-gennemstrømningssensorer tilrimelige priser fra Sensortechnics med måleområder på 200sccm. og 1 sl/min.WBI-serien indeholder ud over ikke-direktionelle også bi-direktionelle sensorertil måling af gennemstrømning i begge retninger. De digitale sensorer opnår enmeget høj nøjagtighed over hele flowområdet både for positive og negative strømretninger.Måleværdierne kan aflæses som lineært udgangssignal via et digitaltI²C-bus-interface (analog udgang på forespørgsel).

WBI-flowsensorer benytter sig af et meget fintfølende termisk måleprincipog registrerer selv den mindste luft- oggasgennemstrømning. Sensorerne kanbemyttes med en spændingsforsyning fra 2,7 til 5,5 V. Takket være et lavteffektforbrug kan WBI-flowsensorer anvendes i batteridrevne mobile og bærbare enheder. De små ydre dimissioner betyder at WBI kanmonteres på printplader, hvilket er både pladsbesparende og fleksibelt,muliggør meget kompakte OEM-konstruktioner.

WBI-flowsensorer fra Sensortechnics egner sig fremragende til medicintekniskeapplikationer så som respiratorer og udstyr til åndedrætsterapi og anæstesi, iltkoncentratorerog spirometre. På grund af den hurtige reaktionstid muliggør sensorerne entidlig registrering af vejrtrækningsfaserne og forbedrer således reguleringenaf udstyret. Andre applikationer er inden for ventilationsteknik, lækageovervågning,analyse- og laboratorieteknik samt i brændselsceller.

WBI-gennemstrømningssensorernesvigtigste karakteristika:

• Gennemstrømningsområder 200 sccm. og 1 sl/min.
  • Meget høj nøjagtighed i begge strømretninger
  • Digitalt I²C-bus-interface
  • Hurtig reaktionstid og lavt effektforbrug
Februar 2013