ÁC-druksensors

Digitale, speciaal op klanten afgestemde druksensors bieden een 24-bits-resolutie en een nauwkeurigheid van 0,1 %

Sensortechnics biedt nu voor drukmeettaken waaraan bijzonder hoge eisen worden gesteld, bijvoorbeeld in de medische techniek of de meettechniek, speciaal op klanten afgestemde piëzoresistieve druksensors vanaf 2,5 mbar eindwaarde meetbereik, met een zeer hoge resolutie en nauwkeurigheid. Met een ruisarme versterker met 24-bits-A/D-omzetter genereren de sensors digitale signalen met een hoge resolutie, vergelijkbaar met de signalen van analoge sensors, met een zeer grote signaal-ruisafstand. De sensors maken gebruik van een microcontroller met flexibel programmeerbare correctiealgoritmen voor de temperatuur- compensatie en de linearisatie van de signaaldrukkarakteristiek. De microcontroller-druksensors van Sensortechnics' zijn uiterst nauwkeurig met een maximale foutmarge van 0,1 %, evenals zeer snelle reactietijden tot wel 250 µs.

Voor de microcontrollergebaseerde druksensors biedt Sensortechnics een scala aan mogelijkheden wat betreft klantspecifieke kalibratie, signaalverwerking en signaaloverdracht. Binnen het totale drukbereik van de sensor kunnen meerdere deeldrukbereiken met verschillende resoluties en nauwkeurigheid worden gekalibreerd. Deze functionaliteit is vooral interessant bij het gebruik in beademingsapparatuur. Deze registreren de ademstroom op basis van een drukverschilmeting. In de laagste drukbereiken is hierbij een hogere gevoeligheid nodig, om ook de kleinste ademstromen trefzeker en snel te kunnen herkennen. Verder biedt Sensortechnics klantspecifieke aanpassing van de digitale interface (I²C, SPI) van de sensor en worden overdrachtsprotocollen en extra functies geprogrammeerd, zoals diagnosemeldingen of een automatische nulinstelling (auto-zero).

De belangrijkste eigenschappen van de microcontrollergebaseerde druksensors:

• Drukbereiken vanaf 2,5 mbar eindwaarde meetbereik
  • Ruisarme versterker en 24-bits-A/D-omzetter
  • Totale nauwkeurigheid 0,1 %
  • Klantspecifieke interfaces en overdrachtsprotocollen
Maart 2012
Sensortechnics press photo µC-druksensors
For further information please feel free to contact us!