HDI

Zeer accurate HDI-druksensoren met 3 V-voeding voor batterijgevoede apparaten

HDI-druksensoren van Sensortechnics zijn geschikt voor het meten van absolute druk, relatieve druk en drukverschillen van 10 mbar tot 5 bar. De HDI-serie bestaat uit sensoren met een voeding van 3 V die uitermate geschikt zijn voor gebruik in apparaten met batterijvoeding, zoals mobiele en draagbare apparaten. De sensoren maken gebruik van de nieuwste digitale signaalverwerking en bereiken uitstekende nauwkeurigheden met een foutmarge van ± 0,5% FSS bij een temperatuurbereik van 0 tot +85°C.

De HDI-sensoren van Sensortechnics geven hun drukmeetwaarden zowel af via een I²C-bus-interface als via 0,5 – 4,5 V-uitgangssignaal en bieden de klant zo de mogelijkheid een redundantie in te bouwen in veiligheidskritische systemen. De HDI-druksensoren zijn geschikt voor het meten van lucht en niet-corrosieve gassen en worden geleverd in een groot aantal eenrichtings- en tweerichtingsvarianten, barometrische varianten en in verschillende nauwkeurigheidsklassen. Mini-SMT- en DIP-behuizingen maken een flexibele montage van printplaten en een zeer compacte bouw van OEM-apparaten mogelijk. Sensortechnics heeft een groot assortiment aan sensorconfiguraties op voorraad. Alle HDI-sensoren kunnen op aanvraag worden aangepast aan de speciale eisen van de klant, bijvoorbeeld op het gebied van drukbereik, resolutie, nauwkeurigheid en interne digitale instellingen van de sensor.

Belangrijkste kenmerken van de HDI-druksensoren:

• Uit voorraad leverbaar met 3 V- en 5 V-voeding
  • Nauwkeurigheid van ± 0,5% FSS bij 0 tot +85°C
  • Digitale I²C-interface en tegelijk analoog uitgangssignaal
  • Mini-SMT- en DIP-behuizingen

Door het grote assortiment aan verschillende sensoren kan Sensortechnics de meest geschikte druksensor met een optimale prijs-prestatieverhouding aan OEM-klanten leveren. Onder het toepassingsgebied van de HDI-serie valt bijvoorbeeld de medicijntechniek, meet- en regeltechniek en airconditioningstechniek.

Februari 2010
Sensortechnics press photo HDI-druksensoren
For further information please feel free to contact us!