HMA

Nieuwe miniatuurdruksensors met hogere mediumverdraagbaarheid en meetbereiken tot 10 bar

First Sensor AG presenteert de nieuwe HMA-druksensors van Sensortechnics met meetbereiken van 100 mbar tot 10 bar. De sensors zijn op een speciale manier opgebouwd, waarbij alle gevoelige, elektrische componenten aan één kant van het piezoresistieve sensorelement zijn aangebracht. Op deze manier bieden de sensors bij een drukaansluiting hogere mediumverdraagbaarheid bij het meten van gassen en vloeistoffen.

De verschil- en relatiefdruksensors van de HMA-serie leveren versterkte analoge uitvoersignalen. De sensors maken gebruik van interne, digitale signaalvorming en bereiken een hoge totale nauwkeurigheid van meer dan ±1,5 %FSS over een groot bedrijfstemperatuurbereik van -20…+85 °C. De HMA-druksensors van Sensortechnics hebben een uiterst kleine SIL- en DIP-behuizing met een keur aan drukaansluitingen voor slangen of voor manifoldmontage. Er zijn versies verkrijgbaar met een voeding van 3 V of 5 V. Alle HMA-sensors kunnen snel en flexibel worden aangepast aan klantspecifieke eisen. Desgewenst kunnen digitale I²C- en SPI-busuitvoersignalen worden toegepast.

De nieuwe HMA-druksensors zijn met name geschikt voor gebruik in de meet- en regeltechniek, pneumatiek, klimaattechniek en analysetechniek, evenals in vele andere industriële toepassingen waarbij een hogere mediumverdraagbaarheid nodig is.

De belangrijkste kenmerken van de HMA-doorstroomsensors:

• Drukbereiken van 100 mbar tot 10 bar eindwaarde meetbereik
  • Hogere mediumverdraagbaarheid voor gassen en vloeistoffen
  • Totale nauwkeurigheid van meer dan ±1,5 %FSS bij -20...+85 °C
  • Zeer kleine SIL- en DIP-behuizing met verschillende drukaansluitingen

Sensortechnics press photo HMA druksensors
For further information please feel free to contact us!