LDE

Nieuwe digitale lagedruksensors vanaf 25 Pa met uiterst hoge offsetstabiliteit en nauwkeurigheid

First Sensor AG presenteert de nieuwe digitale LDE-lagedruksensors van Sensortechnics, met meetbereiken vanaf 25 Pa (0,25 mbar) eindwaarde meetbereik. Met een speciale compensatietechnologie bereiken de sensors een uitstekende offsetstabiliteit beter dan 0,1 %. De doorstroomgebaseerde verschildruksensors maken gebruik van een microcontroller voor interne, digitale signaalvorming en bieden een buitengewoon hoge nauwkeurigheid. Er zijn tegelijkertijd een digitale SPI-businterface en een analoge uitgang beschikbaar.

De LDE-sensors voor lucht en gas zijn gebaseerd op de zeer gevoelige, thermische massadoorstroommeting en leveren signalen met uitermate hoge resolutie. Met de innovatieve technologie van Sensortechnics wordt het stroomkanaal inclusief het meetelement geïntegreerd in een silicium halfgeleiderchip. Door deze miniaturisering op chipniveau wordt de gasstroom door de sensor meerdere eenheden verminderd in vergelijking met normale doorstroomgebaseerde druksensors. De LDE-verschildruksensors zijn daarom ongevoelig voor stof en vocht en kunnen worden gebruikt met lange verbindingsslangen en filters, zonder dat de gekalibreerde meetnauwkeurigheid in het geding komt. Ook zijn er geen omslachtige behuizingsconstructies nodig, waardoor de LDE-sensors zeer klein en voordelig zijn gebouwd en ruimte besparen bij de montage op printplaten.

De LDE-druksensors zijn prima geschikt voor uiterst precieze en langdurig nauwkeurige metingen van kleine drukverschillen in apparaten op het gebied van medische techniek en klimaat- en meettechniek.

De belangrijkste kenmerken van de LDE-doorstroomsensors:

• Lagedrukbereiken vanaf 25 Pa (0,25 mbar)
  • Zeer hoge offsetstabiliteit en nauwkeurigheid
  • Digitale SPI-businterface en analoge uitgang
  • Ongevoelig voor stof en vocht
Sensortechnics press photo LDE druksensors
For further information please feel free to contact us!