HCLA-digital

Digitala miniatyrtrycksensorer med lägsta tryck erbjuder samtidigt I²C-buss-gränssnitt som analog utgång

Sensortechnics HCLA-trycksensorer mäter lägsta differentialtryck och relativt tryck med slutvärden för mätområdet från 2,5 mbar "Full Scale". Sensorerna har en digital signalbearbetning och säkerställer mycket hög noggrannhet. HCLA-serien har ett digitalt I²C interface samtidigt som ett analogt interface (0,5-4,5V), något som möjliggör uppbyggnad av redundansfunktioner för tillämpningar som kräver hög säkerhet. HCLA-sensorerna kan via sitt digitala gränssnitt kommunicera direkt med en mikroprocessor utan någon A/D omvandlare. Som tillval erbjuder Sensortechnics utföranden med SPI-gränssnitt samt kundanpassade utgångssignaler.

Sensortechnics HCLA-serie utnyttjar en särskild teknik för offsetstabilisering och uppnår en utmärkt lägesokänslighet för sensorerna. Tillsammans med 3 V-spänningsförsörjning (standard 5 V) som erbjuds som tillval är HCLA-sensorerna optimala för batteridrivna tillämpningar i mobila och bärbara applikationer. Olika typer av kapslingar i miniatyr (SMT, SIL) spar plats vid monteringen på kretskort och ger maximal flexibilitet vid OEM-konstruktioner. Sensortechnics lagerför ett brett sortiment av sensorvarianter. På begäran kan alla HCLA-sensorer anpassas efter kundens särskilda önskemål, t.ex. när det gäller tryckområde eller digital upplösning.

HCLA-trycksensorernas viktigaste funktioner är:

• Lägsta tryckområden med slutvärden för mätområdet från
    2,5 mbar "Full Scale"
  • I²C-buss-gränssnitt och analog utgångssignal, samtidigt
  • 3 V-spänningsförsörjning som tillval (standard 5 V)
  • Olika kapslingar i miniatyr (SMT, SIL)

Digitala HCLA-trycksensorer används vanligtvis inom medicinteknik, mät- och reglerteknik samt luftbehandlingsteknik.

Mars 2011
Sensortechnics press photo HCLA-Digital-trycksensorer