HMA

Nya tryckgivare i miniatyr med ökad mediekompatibilitet och mätområden upp till 10 bar

First Sensor AG presenterar Sensortechnics HMA-tryckgivare med mätområden från 100 mbar till 10 bar. Givarna har en speciell konstruktion som innebär att alla känsliga elektriska komponenter sitter på samma sida på det piezoresistiva givarelementet. På så sätt ger givarna en ökad mediekompatibilitet för mätning av gaser och vätskor.

Differentialgivarna och givarna för relativt tryck i HMA-serien ger förstärkta analoga utgångssignaler. Givarna använder en intern digital signalbehandling och uppnår en hög total noggrannhet på mer än ±1,5 % FSS över ett brett temperaturområde från –20…+85 °C. Sensortechnics HMA-tryckgivare erbjuder ett mycket litet SIL- och DIP-hus med ett flertal anslutnings möjligheter för slangförbindelser eller grenrörsmontage. Sensorn passar i applikationer som kan  drivas med 3 eller 5 volt. Alla HMA-givare kan snabbt och flexibelt anpassas efter kundspecifika krav. På begäran finns digitala I²C- och SPI-buss-utgångssignaler.

HMA-tryckgivarnas viktigaste funktioner är:

• Tryckområden från 100 mbar till 10 bar slutvärde för mätområdet
  • Ökad mediekompatibilitet för gaser och vätskor
  • Total noggrannhet på mer än ±1,5 % FSS inom –20 till +85 °C
  • Mycket små SIL- och DIP-hus för olika varianter av anslutningar

De nya HMA-tryckgivarna används vanligtvis inom mät- och reglerteknik, pneumatik, luftbehandlingsteknik och analys samt för många andra industriella tillämpningar, där det krävs en ökad mediekompatibilitet.

Sensortechnics press photo HMA-trycksensorer