SSI

OEM-trycksensorer i rostfritt stål ger hög noggrannhet över ett stort temperaturområde samt digitala utgångssignaler

Sensortechnics nya trycksensorer i rostfritt stål, SSI-serien, mäter relativa och absoluta tryck mellan 200 mbar upp till 35 bar med hög precision. SSI-sensorerna ger en utmärkt stabilitet och en exakthet med en totalt diff av högst ±1,5 % FSS inom temperaturintervallet –20 till +85 °C. Sensorerna har en exakt digital signalbearbetning och ger samtidigt analoga utgångssignaler från 0,5 till 4,5 V samt digitala I²C-buss-gränssnitt (alternativt SPI-buss).

SSI-serien har ett utmärkt förhållande mellan pris och prestanda för OEM-användare. Helsvetsade, medieisolerade konstruktioner i rostfritt stål ger en hög mediebeständighet vid applikationer tillsammans med korrosiva vätskor och gaser. Trycksensorerna levereras i olika typer av kapslingar samt en membranversion med svetsring och anslutning till G 1/8-gänga. För OEM-kunder anpassar Sensortechnics alla trycksensorer snabbt och flexibelt efter specifika krav och erbjuder därmed skräddarsydda kostnadseffektiva lösningar.

SSI-trycksensorernas viktigaste funktioner är:

• Områden för relativt och absolut tryck, 200 mbar upp till 35 bar
  • Total noggrannhet bättre än ±0,5 % FSS inom –20 till +85 °C
  • Analog och digital utgångssignal.
  • Helsvetsad, medieisolerad konstruktion i rostfritt stål.

SSI-serien används vanligtvis inom exempelvis industriell styr- och reglerteknik, medicinteknik samt mätteknik.

Juni 2010
Sensortechnics press photo SSI-trycksensorer i rostfritt stål